HIT! Jak relaksować się bez wychodzenia z domu?

relaks w domu

Cierpisz z powodu migren, odczuwasz ciągłe zmęczenie i nic ci się nie chce? To mogą być objawy przewlekłego stresu. W dzisiejszych czasach większość z nas spędza całe dnie przed ekranem komputera. Wstajemy rano i wracamy późnym wieczorem, niemal nie widząc światła dziennego. Natłok obowiązków, życie w ciągłym pośpiechu i stres w pracy to twoja codzienność? Poznaj skuteczne metody relaksacyjne, dzięki którym poczujesz się lepiej i odzyskasz radość życia!

Efektywnego relaksu trzeba się nauczyć

Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego, że umiejętność skutecznego relaksowania się to nie jest coś z czym się rodzimy. Wydaje ci się, że jak spędzisz wieczór przed telewizorem z paczką chipsów lub kubełkiem lodów to zrelaksujesz się po pracy? Nic bardziej mylnego! Żadna z tych czynności nie przybliża cię ani trochę do stanu głębokiego relaksu. Co powinniśmy więc robić, żeby na prawdę się zrelaksować?

  • Odetnij się od wszystkich ekranów w domu – wyłącz telewizor, komorkę, lapota
  • Wyeliminuj ze swojej diety wszystkie niezdrowe przekąski
  • Rób sobie drzemki – już 15 minut robi różnicę
  • Wietrz mieszkanie regularnie – zwłaszcza sypialnie

Większość z nas spędzając czas w domu popełnia takie same błędy. Myślimy, że się relaksujemy a tak na prawdę nasz organizm jest w ciągłym stresie. Długoterminowo takie zachowanie może mieć opłakane skutki. Przestrzeganie tych kilku prostych zasad nie powinno stanowić dla nikogo problemu. Jeśli jednak na prawdę będziesz się ich trzymać już po kilku tygodniach odczujesz zmiany. Będziesz mieć więcej siły i energii w ciągu dnia, zaczniesz się lepiej wysypiać.

Nietypowe sposoby na relaks w domu

Jeśli już wyrobiłeś w sobie nowe, zdrowe nawyki i czujesz, że masz więcej energii w ciągu dnia, możesz zacząć stosować bardziej zaawansowane metody relaksacji w domu. Co zrelaksuje cię najbardziej? Paradoksalnie są to ćwiczenia fizyczne! Nie musisz od razu chodzić na siłownię lub biegać maratonów. Wystarczy kupić sobie na przykład niewielkie steper i maszerować na nim przez 15 minut dziennie. Dzięki temu zmniejszysz poziom hormonów stresu i poczujesz się lepiej.

Jeżeli jednak jesteś typowym kanapowcem i nikt nie jest w stanie przekonać cię do zwiększenia ruchu – nic straconego. Możesz dalej czerpać korzyści z relaksu we własnym domu. Wystarczy, że zamienisz wieczorne maratony przed telewizorem na… czytanie książek! Naukowcy udowodnili, że niebieskie światło telewizora lub ekranu komputera zwiększa wydzielanie się hormonu stresu i adrenaliny. Czytając książki nie tylko odpoczniesz po ciężkim dniu, ale również zadbasz o swoją gospodarkę hormonalną!

Zadbaj o porządek w miejscu relaksu!

Nie musisz przeprowadzać testu białych rękawiczek ani nic z tych rzeczy. Wystarczy, że pochowasz niepotrzebne przedmioty do szafek i pozostawisz na widoku wyłącznie rzeczy które kojarzą ci się z przyjemnością. Zdjęcia z wakacji, świeczki zapachowe, ulubione książki itp. – to może zostać! Schowaj natomiast papiery z pracy, wynieś brudne kubki po herbacie, uprzątnij stół. Czysta przestrzeń to czysty umysł. Im mniej rzeczy będzie cię rozpraszać tym bardziej będziesz móc się zrelaksować.